Op de plaats rust?!

De voortgang van mijn eerste eigen boek is piepend en krakend tot stilstand gekomen.

Niet dat het plan van de baan is ofzo. Nee, er zijn andere prioriteiten. Waarbij ik mijn eigen boek niet wil afdoen als gerommel in de marge… Het plan ligt er nog steeds. Zeker nadat ik gisteren de documentaire Over de streep zag op Nederland 3! Zomaar een voorbeeld (een van de minst heftige): Als vijfjarig meisje liep er een teek op haar hand. Toen ze haar moeder wees op het leuke kleine spinnetje, begon haar moeder hysterisch te gillen omdat het een teek was en sloeg het beestje van haar hand af. Sindsdien is ze doodsbang voor spinnen… Zoveel invloed heb je dus als ouder. Wat een enorme impact!

Maar goed, ik heb de werkzaamheden voor het boek dus wat uitgesteld. Welke prioriteiten in vredesnaam dan voorrang hebben!?, hoor ik sommigen zeggen. Ik kan ze geen ongelijk geven. En toch is het heel logisch.

Ik ben namelijk een leuek dame tegengekomen die een mooi onderwerp had om een boek aan te wijden. En het onderwerp (dat ik nog even onder de pet hou) is nu eenmaal iets urgenter c.q. actueler dan mijn eigen boek. Met haar ben ik inmiddels bezig met een lijst van geinterviewden en het opstellen van een aantal basisvragen. Binnenkort hopelijk meer hierover.

Verder ben ik door onze reis naar India geรฏnspireerdย geraakt. Ik loop naar aanleiding van die reis met een idee rond dat heel leuk zou kunnen uitpakken. Wat dit is hou ik ook ย nog even voor mezelf.๐Ÿ˜‰ Voor dit idee is veel onderzoek noodzakelijk en wil ik in gesprek komen met mogelijke samenwerkingspartners en zelfs financiers.

Genoeg te doen dus. Maar even in een andere volgorde.

2012-01-29 12.30.02

Geef een reactie

