Alles heeft een reden

“Logisch dus”; bijna twee jaar niet geblogd. In juni 2010 kwam mijn blogumn acuut tot stilstand na een heel bijzondere sessie met Hylke Bonnema. Het lag niet aan die sessie hoor. Meer aan wat er volgde naar aanleiding van die sessie. En wat er daarna gebeurde. Maar eerst even wat eraan vooraf ging:

In een reactie op mijn eigen blog van 11 juni 2010 vertel ik dat ik het bonusmoederschap na 2,5 jaar soms nog steeds overweldigend vind. Heus niet altijd, maar regelmatig zeker. Een gedachte waar ik stevig mee in een worsteling verzeild was geraakt. Soms nog, overigens.

Mijn hoofd liep in die tijd over van allerlei vragen en lastige – soms ook negatieve – gedachten. Ik wilde dat niet, maar vond het moeilijk om het los te laten. Ook al wist ik dat je ‘loslaten’ niet doet, maar dat je het op een gegeven moment kunt. Als de tijd (ik dus) er rijp voor is.

Goed, ik wilde er vanaf.

Lieve vriendinnen Ca en Ilonka hadden al vaker verteld over Hylke, die familieopsteller is. Ik belde hem voor een sessie en we spraken af op maandag 1 maart. Eén dag vóór Marco en ik zouden vertrekken naar India voor de Bombay Challenge. Lekker om die 12-daagse Challenge voor het goede doel aan te gaan met een leeg hoofd, zonder al dat gedoe.

Uh-uh. Dat dacht ik.

Die eerste maart aangekomen bij het kantoor van Jahnu bleek er een misverstand: Hylke was er niet en kon ook niet komen. Fijn. Anderhalf uur in de file gestaan om mijn hoofd leeg te ‘laten maken’, ging het niet door! Ik was behoorlijk pissig. Maakte wel direct aan de telefoon een nieuwe afspraak voor in april, maar met de mental note dat ik tegen die tijd wel zou zien of ík dan tijd zou hebben voor die afspraak.

Wat was ik – na die afspraak in april – blíj dat die sessie op 1 maart niet doorgegaan was zeg! Ik had niet drie weken lang rijdend in een tuktuk willen bijkomen van die sessie. En India was zó indrukwekkend, dat mijn hoofd vanzelf eventjes leeg was.

Zo zie je maar: voor sommige (alle?) dingen in het leven is een bepaalde volgordelijkheid. Die afspraak ging niet door met een reden: mijn zelfbehoud. Zo kon ik absoluut genieten van ‘Incredible India’.

FO 4

Geef een reactie

